tirsdag 8. mai 2012

Vårluer

Det fordømte bekkenet har ikke behandlet meg spesielt pent de siste dagene, så det har blitt lite overskudd til å ta frem noen av maskinene mine den siste uken. Alt av ekstra energi har gått inn i planlegging av det nye huset. Det magiske med interwebsen er at man slipper å forlate dataskjermen for å planlegge innredning og oppussing av ett helt (rekke)hus. Det er gøy, men du så uendelig mye det er å velge mellom.

I dag måtte bare pfaffen frem en tur. Da jeg hentet SuperLuna i barnehagen så jeg brått hvor begredelig luen hennes så ut. En utvasket fille med en patetisk dusk som dinglet. Hun måtte rett og slett få ny. Jeg har ikke noe luemønster, så jeg undersøkte en av luene til gubben og fant ut hvordan de er satt sammen. Jeg målte hodet til gullungen og hermet etter luen til gubben. Jeg måtte prøve i det grusomme teststoffet mitt, gjorde noe justeringer før jeg laget ett par stykker i jersey fra Stoff og Stil. Barnet er fornøyd og jeg slipper å gremmes over å sende henne i barnehagen med noe som ligner mer på en vaskeklut enn en lue...

Uglelue og fruktlue

xoxo Maren

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar