tirsdag 1. januar 2013

Godt nyttår!

Jeg har ikke hatt så mye skrivelyst den siste tiden, så det har rett og slett blitt litt dårlig med blogging. Sånn kan det gikk, men nå som det er ett nytt år, kommer det ny inspirasjon.

Nyttårsaften ble feiret med gode venner, god vin og god mat. Ettersom kvelden i går var nyttårsaften kom temaet med forsetter opp... Her i huset ble det fastslått 2 forsetter, ett som går på meg personlig og ett som er for hele familien. Mitt er ganske enkelt godtestopp. Altså, ikke kjøpe godis eller bake søtsaker med mindre det er en spesiell anledning. Vi får se hvor lenge det holder...
Familieforsettet er derimot mye mer spennende. Innkjøpstopp. I 2013 skal vi kun kjøpe nødvendigheter som mat, husholdningsartikler og klær til barna. Dvs at jeg ikke kan kjøpe pynteting, kjøkkenstæsj eller annet leketøy. Jørgen må holde seg unna kabler, elektronikk og andre ting som egentlig bare er oppgraderinger av ting vi alt har. Tanken bak dette er at vi skal begynne å tenke gjennom hva vi bruker penger på og hva vi tar inn i huset. Vi har så ufattelig mye ting og jeg merker at vi ikke akkurat setter pris på de tingene vi har. Kanskje en innkjøpstopp vil endre det? Dette kommer til å bli tøft, for det har gått hele 13 timer siden midnatt og jeg kjenner alt så smått abstinensene etter å ta en tur på Rafens. Ok da, det er ikke så ille, men du skjønner greia ;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar