lørdag 1. september 2012

Operasjon 'spare inn symaskinkostnader'. Vol.1

Pfaffen min er veldig fin, den gjør alt jeg ber den om uten protest. Den har mange fine sømmer, integrert overtransportør og mange andre lekre funksjoner. Det er faktisk helt supert, men en slik maskin er jo ikke direkte gratis, så da jeg skulle overbevise megselv om at jeg skulle kjøpe noe slikt, var ett av argumentene at jeg kom jo til å spare maaaaasse penger på barnetøy. Jadda. Stoff er heller ikke gratis... Men så kom nå høsten og Lunamor trengte nytt fleecetøy. Det har seg slik at jeg var en tur innom Kid, hvor de hadde salg på sommerens tekstiler, deriblandt hvite fleecetepper med lilla blomster til 30kr. De fleste som har møtt meg, vet at jeg har ett leit avhengighetsforhold til lilla, så der og da ble det opp og avgjort at det pleddet skulle bli genser.  På IKEA har de også fleecepladd i lilla til 30kr, så det skal bli til bukser og ble lommer og kanting på genseren. Lommer er nemlig viktig når man er 3år.


Så ja, i stedet for å bruke 500kr på fleecetøy fra sportsbutikken, brukte vi 2 halve pledd. Altså 30kr. Da har vi spart 470 kr, og i dette tempoet har maskinen betalt for seg selv om 10 år. Sånn ca...

Mønster 20033 fra Onion, stoff fra Kid og IKEA

xoxo Maren

2 kommentarer:

  1. Supersøt!! Jeg jobber med å tjene inn symaskinene mine jeg også ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tjihi! Det går nok litt fortere hos deg, siden du får faktiske innbetalinger. Sånn i motsetning til mine avskriving :P

      Slett