tirsdag 4. september 2012

Syrommet! errr, jeg mener selvsagt gjesterommet (uten seng)

Vi hadde ett rom til overs. Hvilken lykke! For oss er det logisk å bruke det til gjesterom, men siden vi også gjør annet enn å ha gjester, så måtte det nesten bli ett flerbruksrom. Det kan ikke akkurat påberope seg å være veldig praktisk ettersom den ene kortsiden er en ytterdør, her snakker vi altså hele veggen. Også er det ikke direkte stort og for å toppe det hele så er det ett gjennomgangsrom, begrensningene var satt. Vi ville ha inn lagringsplass, arbeidsplass og en gjesteseng. På en langvegg a 298,3cm. Riktig. Det var en del runder som måtte gåes men vi fant ut av det da vi oppdaget konseptet sovestol, samme greie som en sovesofa, bare mye smalere. Min kjære søster og jeg tok med 2 barn, en hund og en tilhenger på tur til IKEA for å gjøre innkjøpene. Vel fremme viste det seg at sovestolene ikke lenger var i salg. Drit og møkk altså! Det er synd å si det, men jeg gadd ikke begynne å tenke om igjen, derfor kjøpte vi alle de planlagte møblene og en luftmadrass. Sorry kjære gjester, dere får en luftmadrass! Men Jørgen bedyrer at den er deilig å sove på ;)

Jeg er forøvrig litt lei av alt det hvite og går for litt mer farger. Bortsett fra når det gjelder tak, de må nesten være hvite, ellers stjeler det for mye lys. Her falt valget på en karamellaktig farge på veggene, grøn skapdør, lyselilla lampe og mørkelilla teppe. Lampen er en gedigen rund skjerm som egentlig er 3x for stor for rommet, men gjør seg veldig godt. Gardinene er noe provisoriske (arven etter jentehuset), her kommer det noe annet når jeg finner ut hva som vil være pent. Det skal fortsatt opp noen bokhyller og muutolamper over pulten, men vi kan jo ikke akkurat forvente at alt skal være ferdig vel?
Det upraktiske rommet med furutak 
Ny veggfarge, shinygardiner og knaggrekken 

Arbeidsplassen til pfaffen

Kjempelampen i taket

Takk for at du stakk innom min lille hule!
xoxo Maren

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar