onsdag 22. august 2012

Den travle sommeren

Denne sommeren har jeg holdt på med tre ting på en gang. Litt som ett kinderegg, men i stedet for sjokolade og leke, har vi hatt det svært så travelt. Det første og største var at lille Liv kom til verden. Forløsningen gikk veldig fint og uten dramatikk, en helt annen og langt mer behagelig opplevelse enn da storesøster ble født. Liv er nå 6 uker gammel og ett nydelig lite vesen <3 Utrolig nok holder hun oss ikke oppe om natten en gang, så jeg kaller henne en jackpot-baby.

24 timer etter hennes ankomst overtok vi det fine nye huset vårt. Jadda. Huset er supert! Det var litt vemodig å gi fra meg nøklene til leiligheten min, men nå er tiden som leilighetsboer over. Iallefall frem til barna har flyttet ut og vi er lei av hageflekken.

Det var noen få ting vi ville gjøre i huset. Bytte peis, sette inn noen nye moduler på kjøkkenet og male litt. Det lille prosjektet tok på seg sitt eget liv og ble til ett heftig oppussingsprosjekt. De modulene vi skulle supplere på kjøkkenet ble til nye moduler, integrerte hvitevarer, ny vask og ny benkeplate. Det blir så fint! Den nye peisen er helt smashing, gleder meg veldig til høsten kommer og jeg kan brenne i den hver dag. Maleprosjektet ble mye større enn antatt fordi enorme mengder sparkling måtte gjøres. Vi kunne telle hele 4 forskjellige strietapeter og en sånn sexy sandmaling fra 80tallet i stuen. Heftig mange overflater på en etasje. Gulvet som vi planla å rive ut og sette inn nytt, viste seg å være ett fantastisk gulv i heltre, så det gjorde vi ikke. Men siden det var så gult og kjedelig, slapp vi løs noen gulvslipere som rett og slett gav gulvet en renessanse. Det ble kjempelekkert... Jeg legger ut noen før bilder her nå, når alt er ferdig malt kommer det noen etter bilder også :)

Ny baby, nytt hus og oppussing. Anbefales ikke å gjøre disse tre samtidig. Jeg gleder meg veldig til alt er helt ferdig og jeg kan sette meg ned og slappe av med god samvittighet. De gode nyhetene er at jeg har fått opp pulten på arbeids/gjesterommet, og selvsagt har pfaffen fått fast plass der, så nå kan jeg begynne på de syprosjektene jeg har liggende!

Kjøkken av den demonterte varianten

Stue i den kaotiske varianten

Luna med hørelsvern hjelper til med støvsugingen. Var det noen som sa barnearbeid?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar