torsdag 5. april 2012

Lilla kjole

For ett par år siden overtok jeg en symaskin etter en slektning som ikke hadde bruk for den lenger. I lange tider stod den i ett skap og var ensom mens jeg var opptatt med å finne ut av livet som småbarnsmor. Den ble ikke tatt i bruk før jeg måtte gi opp jakten etter ferdigsydde gardiner og jeg skjønte at det var mulig å sy egne fra stoff jeg selv valgte. 


Plommefarget dagligkjole
Med litt (les mye) hjelp fra min mor ble gardinene sydd og jeg hadde fått blod på tann. Armert med noen mønstere og stoffer kunne læringen begynne. Det viser seg at det er mye man skal kunne som ikke nødvendigvis står beskrevet i mønstrene og derfor har det tatt litt tid før jeg følte meg klar for å vise frem "mesterverkene mine".


De fleste av kreasjonene mine har gått til Luna, mest fordi det er lettere å sy til en 2åring enn de litt eldre. Dagens verk er intet unntak. Det er en A-kjole sydd i plommefarget babycord foret er plommefarget bomull med hvite bomber. Kantingen er naturfarget skråbånd og pynten er ett påsydd filthjerte. Alle materialer kommer fra stoff og stil.
Søtt filthjerte


Disse kjolene er supre både til hverdag og litt finere bruk, de henger på skuldrene og strammer ingen steder. Luna bruker dem gjerne i barnehagen. 


Som mange andre hobbysyersker har jeg valgt å få laget egne merkelapper, selv om jeg har ett leit avhengighetsforhold til lilla valgte jeg helt andre farger denne gangen. Monster Lovin!


xoxo Maren

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar