søndag 8. april 2012

Mens vi venter x2

I disse dager venter jeg to ting, en baby og en symaskin. Babyen er en liten pike med forventet ankomst i begynnelsen av juli mens maskinen jeg venter på er en sexy sak ved navnet Pfaff ambition 1.5 med forventet ankomst nårsomhelst. Når man venter på ting så er det ofte gøy å gå til anskaffelse av småsaker for å ønske dem velkommen hjem. I går kjøpte jeg da en liten ting som slo to fluer i en smekk. Ett nytt mønster fikk bli med hjem etter handleturen og denne gangen ble det ett mønster på body, vel mønsteret er vel egentlig på en buksedrakt, men kan lett modifiseres til body. Bakgrunnen for dette er at jeg syns det er så vanskelig å finne bodyer til småtasser som ikke er sterkt overpriset eller har bilde av hello kitty på. Da får jeg lære meg å sy dem selv...

Mitt nye mønster
Frem til nå har jeg hatt litt panikk for dette med å sette inn armer, så alle kjolene jeg har sydd til Luna har vært enkle ermeløse A-modeller. Det mest avanserte jeg har dristet meg til å den fronten er såkalte raglanarmer, noe som visstnok er juks (i beste fall). Derfor måtte jeg øve på ett grusomt stoff før jeg prøver meg på "ekte vare". Og med grusomt stoff så mener jeg den typen som er så syntetisk at det nesten er selvantennelig. Det glir og rakner i alle ender for ett godt ord. Ja, altså ikke ett stoff jeg ville kledd ett barn i, men fungerer veldig fint til testformål. Med iver og saks kastet tipmatic og jeg oss over oppgaven. 
Tipmatic, min gode gamle traver




Testbody i djevelens stoff





Det kostet litt plunder og banning, men testbodyen tok form, dog uten coverlock og trykknapper. Jeg kan nå med glede si at jeg har overkommet min angst for små plagg med ermer i. Nå gleder jeg meg til å få sydd denne saken i ett stoff som ikke gir meg vondt i sjelen når jeg ser på det!
xoxo Maren

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar