tirsdag 24. april 2012

Nyheter i monsterland!

Etter ett drøyt halvår på jakt og flere tapte budrunder enn jeg kan telle på fingrene har vi endelig fått tilslag ett kjempefint lite rekkehus med akkurat passe stor hage! Alle hjerter gleder seg! Det er litt masete å være på boligjakt, og det har vært en del skuffelser hver gang vi måtte kaste inn håndkledet. Men nå kan vi glede oss til å ta over vårt nye hjem i juli. Eneste aberet er at vi får huset ganske nøyaktig 3 dager før vi drar på sykehuset for å hente ut ny baby. Det blir noen hektiske dager, men med god planlegging og heltemodig innsats fra familie og venner så ordner det seg helt sikkert.

Ellers har min nye bestevenn "Pfaffen" kommet hjem. Jeg bestilte den fra www.symaskiner.no og jeg må si jeg er imponert over hvor kort tid det tok. Pfaffen kunne plukkes opp på postkontoret 2 virkedager etter at jeg la inn bestillingen. Å sy på denne maskinen er en helt annen verden, den syr de sømmen jeg angir i stedet for å finne på noe eget også har den ca en halv million sømmer å velge mellom. Jada, jeg overdriver  litt når jeg sier en halv million, men det føles slik. På den gamle maskinen hadde jeg gitt opp søm i materialer som jersey og annen stretch, men nå går det lett som en lek. På grunn av det fordømte bekkenet og alt rundt boligkjøp har jeg ikke fått sydd så mye som jeg gjerne skulle de siste ukene, men litt har det nå blitt.
For å understreke den klisjeen familien monster nå er i ferd med å bli, så har jeg laget matchende klær til barna.
T-skjorte til superluna

Bukse og body til parasitten
Til Luna har jeg sydd en t-skjorte med raglanarm, mønster og stoff fra stoff og stil. Parasitten får body og bukse i samme stoff. Mønster fra Minikrea. Det er ikke tanken at bukse og body skal brukes sammen, det blir litt heftig uglebonanza, men siden saksen var ute og det var ca akkurat nok stoff til å sy bukse så ble det bukse også. Actionbilder kommer etterhvert

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar