søndag 14. oktober 2012

Helloooooo kitteh!

Luna er 3 år. Luna elsker Hello Kitty. Da hun ble konferert om hvaslags bursdag hun ville ha var svaret helt klart; rosa hello kitty. All right. På tidspunktet var jeg så gravid og bekkenløsningen hadde gravd sine onde klør så langt inn i kroppen at det ikke var mulig å bruke timesvis på å lage bursdag. Men en kake måtte nesten ungen få. Sånne finpynta kaker er ikke min sterkeste side, så der kunne jeg bare gjøre mitt beste og håpe at smørkremen var på min side. For smørkrem må det til på slike, uendelige mengder smørkrem. Jeg bakte en vanlig langpanne sjokoladekake som jeg kuttet i noe som lignet ett Hello Kitty hode. Så delte jeg den i to lag og la sjokoladesmørkrem mellom lagene, litt dynking måtte også til. Rundt hele kaken la jeg ett tynt lag med hvit smørkrem og satte kaken i kjøleskapet over natten. Så laget jeg en vanvittig mengde hvit smørkrem som ble dæsjet på i små stjerner overalt, en rosa sløyfe i smørkrem kom på og tegning med svart. Det tok sin tid og kaken så like grusom ut som den smakte, men gullungen var strålende fornøyd. Til neste år har hun bestilt lynet mekeeeeeen. Gud hjelpe oss alle....


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar